Etusivu

Hae varaus

Onnellistamisteot 2023

Tarjoilija kaataa kahvia asiakkaalle hotellin aamupalalla

Sokos Hotels - 50 vuotta sydämellistä onnellistamista

Original Sokos Hotel Kupittaalla onnellistetaan suurella sydämellä. Talomme kesken äänestetään joka kuukausi kuukauden sydämellisin onnellistusteko. Haluamme jakaa vuoden 2023 kuukauden voittajateot myös asiakkaillemme.

01 / Tilannetajua parhaimmillaan

Edellisellä vierailulla asiakkaan ruuan tulemisessa kesti kauan. Ravintolamme vuoropäällikkö Tarja oli hoitanut ja tunnisti hänet muutaman viikon takaa. Tarja varmisti, että tällä kertaa ruoka tuli nopeasti ja jutteli asiakkaan kanssa vielä lepposia. Lopuksi Tarja tarjosi hänelle vielä lasin viiniä koneella töiden tekoa siivittämään. Asiakas lähti hymyillen ja kiitteli kun hänet muistettiin.

02 / Sunnuntainen suklaakakku

Eräänä sunnuntaina eräs S-Card Premium -asiakas tiedusteli, olisiko mahdollista saada suklaakakku jälkiruuaksi. Vastaanoton vuoropäällikkö Emilia kertoi, että sunnuntaisin valitettavasti ei. Asiakas oli hieman pettynyt ja kehui tämän jälkeen annosta todella vuolaasti. Emilia lupasi vielä tarkistaa, josko keittiö voisi tänään tehdä poikkeuksen. Keittiön vuoropäällikkö Tommi jalomielisesti kertoi kakun tekemisen onnistuvan, kun asiakas oli niin kauniisti annosta kehunut. Tommi valmisti heidän 3 hengen pöytäseurueelle hieman normaalia isomman suklaakakkuannoksen ja he kiittelivät kovasti ja olivat vaikuttuneita!

03 / Pienen vieraan onnellistaminen

Aamiaisen vuoropäällikkö Eija onnellisti lapsiasukasta pienellä Onni Oravalla, kun kuuli, että hän oli majoittunut isovanhempien kanssa. Pieni vieraamme ei ollut nukkunut hyvin viime yönä, koska oli tullut ikävä äitiä ja isiä. Eija toi myös lihapullat lapselle, kun hän toivoi niitä aamupalaksi. Keittiön vuoropäällikkö Matias loihti nopeasti pullat hänelle. Perhe jätti myöhemmin Eijalle lahjan kiitoksena!

04 / Kauppareissu asiakkaalle

Hiljaisena torstai-iltana rouvashenkilö tuli rollaattorinsa kanssa alakertaan kysymään, löytyisikö meiltä piimää hänen vatsaonteloleikkauksessa olleelle miehelleen. Rouvalle kerrottiin, että meiltä ei valitettavasti piimää löydy mutta kävisikö maustamaton jogurtti tilalle? Rouva kertoi jogurtin kyllä käyvän, mutta samaan aikaan keittiön vuoropäällikkö Matias totesi, että hänellä on kyllä sen verran aikaa, että voi kipaista kaupasta rouvalle piimää. Rouva oli tästä ikionnellinen ja kertoi, kuinka rankat viimeiset päivät heillä on ollut ja että tämä todella lämmitti hänen sydäntään!

05 / Junaanjuoksu

Kerroshoitajamme Silvia oli huomannut, että asiakkaalta jäi laukku Deli-kahvilaamme ja hän kiikutti sen nopeasti vastaanottoon. Laukussa oli hetki sitten matkalaukun kanssa lähteneen pariskunnan passit, joten vastaanoton vuoropäällikkö Taija nappasi laukun mukaansa ja juoksi alas juna-asemalle ja pyysi konduktööriä kuuluttamaan junassa asiakkaiden sukunimellä, että tällainen kassi on löytynyt. Laukku päätyi takaisin omistajilleen ja voi vain kuvitella, miten onnellisia ja kiitollisia asiakkaat olivat! Ilman laukkua ja passeja olisi kotimatkasta tullut todella paljon haastavampi ja kalliimpi.

06 / Remonttityöt

Asiakkaan varaus huomattiin peruuntuneeksi hänen saapuessaan hotellille. Kaikki kaupungin hotellit olivat täynnä monen päällekkäisen tapahtuman takia, joten etsinnöistä huolimatta huonetta asiakkaalle ei löytynyt. Meillä oli kuitenkin yksi huone rikkoutuneen suihkukaapin oven vuoksi kokonaan pois käytöstä, joten vastaanoton vuoropäällikkö Taija lähti vastaanotosta ruuvaamaan oven irti. Keittiön vuoropäällikkö Matias tuli apuun kantamaan ovea ja pienen siivouksen jälkeen asiakas pääsi majoittumaan huoneeseen ja oli tyytyväinen saadessaan katon pään päälle, vaikka suihkukaapin ovi tällä kertaa puuttuikin.

07 / Pienet teot, suuri vaikutus

Asiakas oli hädässä, kun hotellin parkkihalli oli täynnä ja heillä oli mukana 1-vuotias sekä kaikki vauvan tarvikkeet ja muut tavarat. Hänellä oli selkeästi rankka päivä muutenkin takana ja kysyi vastaanotossa ihan itkun partaalla, kuinka toimia, kun halli olisi ollut heille kätevin, sillä sieltä pääsee suoraan kerroksille hissillä. Tilannetta pohdittuaan vastaanoton vuoropäällikkö Julia antoi luvan poikkeuksellisesti jättää auton lomailevan ravintolapäällikön paikalle ja asiakas oli suorastaan huokaissut helpotuksesta. Hän liikuttui lisää ja kiitteli todella paljon ja sanoi Juliaa kultaisimmaksi ihmiseksi. Juliasta itsestään teko ei tuntunut mitenkään kovin sankarilliselta tai ihmeelliseltä, mutta asiakkaalle sen huomasi olevan todella suuri palvelus. Joskus juuri ne pienet asiat tekevät suurimman vaikutuksen!

08 / Puhelimen pelastus

Asiakas oli unohtanut puhelimensa kahvilaamme Deliin. Kesken kiireisen illan vastaanoton Ada oli vienyt puhelimen Kupittaan asemalta Helsinkiin lähtevään junaan ja asiakas sai puhelimensa samana iltana takaisin. Asiakas oli niin tyytyväinen, että jätti asiasta kirjallista palautettakin!

09 / Aineeton onnellistaminen

Iäkkäämpi pariskunta tilasi pippurpihvit ravintolassamme Bistro Ellissä. Herra kehui kokkia herkullisen pihvin valmistamisesta. Amatöörikokkina hän pohti, kuinka pihvistä oli mahdollista saada veretön. Ravintolamme vuoropäällikkö Sonia vei asiakkaan pihvin vamistaneen kokin, Danin luo ja he kysyivät asiasta Danilta. Dan jakoi omat vinkkinsä täydellisen verettömän åihvin tekemiseen, josta asiakas oli todella vakuuttunut ja onnellinen. Hän kehui Danin pihvin olevan yksi parhaimmista ikinä!

10 / Aamun pelastus

Asiakas kertoi hänellä olevan tapana ostaa aina välillä hotellimme aulakahvila Delistä aamupalan mukaansa tullessaan junalla Kupittaalla. Eräänä aamuna ei vitriinissä ollut vielä paljon tarjottavaa mutta Delin kahvilatyöntekijä Diana teki asiakkaalle varta vasten valmiiksi täytetyn croissantin. Tämä merkitsi asiakkaalle paljon, sillä hänen ei tarvinnut miettiä uudestaan, mistä ostaa aamupala. Asiakas kiitti Dianaa hyvästä asiakaspalvelusta, sillä asiakkaan aamu sujui paljon paremmin ja sujuvammin. Hän kertoi tulevansa jatkossakin hakemaan aamupalan meiltä!

11 / Pakettipulma

Vastaanoton vuoropäällikkö Taija oli menossa toimistosta lounaalle, kun huomasi vastaanotossa vähän eksyneen näköisenä seisovan vanhemman rouvan paketti kädessä. Taija kysyi häneltä, voisimmeko olla avuksi ja asiakas kertoi tarkistaneensa, että tämän hänen pakettinsa voisi palauttaa meille ja oli ohjeiden mukaan toiminut osoitekortin kirjoittamisen kanssa, mutta silti automaatti ei hyväksynyt pakettia. Taija lähti ensin hänen mukaansa kokeilemaan uudelleen ja kun ei onnistunut hän haastatteli lisää kyseessä olevan firman palautuskäytännöistä. Kävi ilmi, että rouvalle on tullut sähköpostiin myös tulostettava osoitekortti. Taija pyysi häntä näyttämään sen ja lähetti sen rouvan sähköpostista vastaanoton sähköpostiin, tulosti ja teippasi sen kiinni ja lähti yhdessä kokeilemaan vielä kerran, josko automaatti ottaisi paketin vastaan. Tällä kertaa lähetys onnistui! Rouva oli todella iloinen ja kehui, ettei missään saa tällaista palvelua. Hän vielä tokaisi loppuun: "Jos olisin uskonnollisempi ihminen, toivottaisin Jumalan siunausta!"

12 / Hotellitonttujen joululahja

Meidän vastaanoton Emilia rakastaa tehdä kaikkea käsillään ja päättikin ilostuttaa joulun alla työskenteleviä. Emilia toi jouluksi töihin itseleivottuja omenapiirakoita huomioiden kaikki ruokarajoitteetkin tuomaan joulumieltä joulun ahkerille hotellitontuille. Omenapiirakat toivat koko henkilökunnalle suurta iloa!