Sokos Hotels luotetuin
Kuluttajat valitsivat Sokos Hotels -ketjun jo 13. kerran Suomen luotetuimmaksi
26.1.2024. Kiitos luottamuksesta, rakkaat asiakkaamme! Olette antaneet äänenne ja valinneet meidät taas Suomen Luotetuimmaksi hotelliketjuksi. Tämä merkitsee meille todella paljon. Tervetuloa, onnellistamme teidät jatkossakin.
Sokos Hotels on valittu Reader's Digestin Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi hotelliketjuksi vielä viime vuottakin selkeämmin, saimme jopa 48,2 % kategorian maininnoista (2023 44%).
"Suuret kiitokset suomalaisille kuluttajille tästä meille osoitetusta luottamuksesta. Tämä merkitsee meille todella paljon varsinkin näinä aikoina, kun luottamus on poikkeuksellisen tärkeää", iloitsee Sokos Hotellien kaupallinen johtaja Nina Nieminen. "Sokos Hotels on ollut osa suomalaista hotellielämää jo 50 vuoden ajan. Työllistämme yli 1300 työntekijää ja tämän lisäksi meillä on merkittävä määrä paikallisia yhteistyökumppaneita, joille voimme tarjota työtä eri Sokos Hotels -paikkakunnilla. Ravintoloissa kotimaisen ruoan osuutta kasvatetaan koko ajan ja materiaalihankinnoissa suosimme kotimaisia toimittajia. Uskon, että kotimaisuus on suomalaisille kuluttajille myös laadun ja luottamuksen merkki."
Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään eniten luottamansa merkin kysytyssä tuotekategoriassa, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista tähän tuotemerkkiin asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen. Lisäksi kysyttiin kuinka todennäköisesti vastaaja valitsisi mainitsemansa merkin ostotilanteessa ja onko vastaaja valitsemansa merkin asiakas/onko käyttänyt viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana ja voisiko suositella sitä muille.
Lisätietoja:
Nina Nieminen, kaupallinen johtaja, Sokos Hotels, puh. 010 768 2735, nina.nieminen@sok.fi
Luotetuin merkki -tutkimus:
CIL Suomi Oy/Valitut Palat teetti vuosittaisen tutkimuksen nyt 24. kerran. Yhteistyökumppanina oli tiedonkeruutoimisto Norstat Finland Oy. Tutkimus toteutettiin nettikyselynä. Vastaajat poimittiin CIL Suomi Oy:n asiakasrekisteristä ja Norstat Finlandin nettipaneelista. Tulokset painotettiin iän (20+ vuotta), sukupuolen ja asuinalueen mukaan väestöä vastaavaksi.
Tutkimuksessa selvitettiin avoimilla kysymyksillä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit yli 40 eri tuoteryhmässä.