Etusivu

Hae varaus

Onnellistamisteot 2024

Sokos Hotels - Tehtävänä onnellistaminen

Original Sokos Hotel Kupittaalla onnellistetaan suurella sydämellä. Talomme kesken äänestetään joka kuukausi kuukauden sydämellisin onnellistusteko. Haluamme jakaa vuoden 2024 kuukauden voittajateot myös asiakkaillemme.

1/24 Aito läsnäolo jää parhaiten mieleen

Vastaanoton Sandraa lähestyi junalta tullut asiakas. Hän oli selvästi hermostunut ja kertoi olevansa autismin kirjoilla ja hermostunut siksi, että erittäin läheinen ystävä oli juuri menehtynyt. Hän kysyi, saisiko Sandraa pitää hetken kädestä ja jutella. Sandra suostui, kuunteli ja jutteli asiakkaan kanssa. Hetken kuluttua asiakas selkeästi oli rauhallisempi, kiitti ja lähti jatkamaan matkaa Turussa asuvan läheisensä luo. Ihana ja ymmärtävä Sandra!

2/24 Yksilöllinen palvelu

Ravintolan Janet ja Annika tekivät upean aineettoman ja mieleenpainuvan onnellistuksen! Heillä oli pari kuuroa asiakasta ravintolan puolella, jotka puhuivat vain viittomakielellä. Janetilla ja Annikalla ei ollut sillä hetkellä salissa kova kiire, joten he päättivät opetella parin perusviittoman. He oppivat netin ja asiakkaiden avustuksella, miten sanotaan "kiitos", "ole hyvä" ja "hyvää ruokahalua"! Ikimuistoinen tilanne asiakkaille, jossa todella otettiin asiakas yksilönä huomioon!

Tämä ihana onnellistamisteko voitti lisäksi 3. sijan koko Sokos Hotels -ketjun kuukauden äänestyksessä.

3/24 Aitoa välittämistä työkavereista

Meidän kokki Dan on aina ihana ja muut huomioon ottava kokki. Upea lisä meidän Team Kuppikseen! Hänen kanssa on hauska tehdä töitä ja hän tekee aidosti välittäviä tekoja kollegoille. Meidän respan Emilia oli tuonut töihin keksejä, josta Dan oli saanut ideaksi tehdä lasagnea Emilialle ja muille työkavereille seuraavaksi päiväksi evääksi töihin! Aivan ihana teko ja tämä kyllä jäi meidän kaikkien työkavereiden mieleen!

4/24 Pienen potilaan huomiointi

Hotelliin saapui joukkue, jossa yhden pelaajan pikkuveljenkin piti olla pelaamassa. Hän kuitenkin sairastui vakavasti juuri ennen pelejä, ja joutui hoitoihin pelimatkan sijaan. Myyntipalvelusta Satu soitti Taijalle hotellin vastaanottoon ja yhdessä he miettivät pojalle yllätyksen. Huoneeseen, jonne hän tulisi päiväkäynnille, pedatiin sänky ja tuotiin poikaa varten yllätys. Huoneesta löytyi jalkapalloaiheinen kortti, futispussikarkkipussi ja jalkapallokorttipakkaus. Poika ei lopulta päätynyt käymään huoneessa, vaan oli ollut kotona, koska sai sairaalasta lomaa. Asiakas kuitenkin välitti isot kiitokset liikuttuneelta isältä ja kortit löysivät perille asti!

5/24 Apuja oikeaan hetkeen

Vastaanoton Emilia palveli liikuntarajoitteista asiakasta ja hänellä tuli mieleen helpottaa asiakkaan vierailua meillä. Aamiaistiimin avustuksella asiakkaalle tarjottiin huoneaamiainen, jotta hänen ei tarvitsisi murehtia, miten pärjää aamiaisella.

6/24 Hyvän työpäivän alku

Asiakas oli koiran kanssa aamupalalla mutta, koska aamupalalla oli jo väkeä ja meteliä, koira alkoi vähän pelkäämään ja heidän piti lähteä takaisin hotellihuoneeseen. Vastaanoton Emilia huomasi, että asiakas ei ollut ehtinyt syömään ollenkaan kun oli lähdössä töihin, joten Emilia tarjosi hänelle aamupalapussia mukaan. Emilia laittoi mukaan koiralle vähän purtavaa, macaronsin ja pienen päivän tervehdyksen. Asiakas oli niin iloinen pienestä eleestä!

7/24 Pehmolelun seikkailu Kupittaalla

Vastaanoton sähköpostiin tuli viestiä lapsen kadonneesta lelusta, jota kovasti jo kaivattiin kotona. Vastaanoton vuoropäällikkö Taija löysi lelun ja kuvasi lelun seikkailuista pitkin Kupittaan hotellia ja lähetti kuvat sähköpostilla asiakkaalle. Ihana ja huomaavainen teko lapselle, joka jo lelua kovasti odotti kotiin! Asiakkaat laittoivat palautteen LinkedIniin ja tällä hetkellä palaute on kerännyt noin 3590 reagointia, 46 kommenttia ja 9 jakoa. Palaute keräsi kiitosta Turun Osuuskaupan toimitusjohtajaa ja SOK:n toimitusjohtajaa myöten. Tämä oli teko, joka on todella vaikuttanut moneen ihmiseen ja tuonut iloista mieltä!

8/24 Altista asiakaspalvelua

Eräs vanhempi rouva kävi hotellin vastaanotossa kyselemässä, josko huoneen televisioon saisi radiota. Vastaanoton Melina lähti rouvan mukaan huoneeseen mutta, koska tv:n käyttö oli rouvalle hieman haastavaa, päätyi hän kuuntelemaan radiota omasta puhelimestaan. Rouvalla oli kuitenkin myös vaikeuksia huoneen valokatkaisijoiden ja puhelimen kanssa. Melina kävi rauhassa läpi kaiken, mikä rouvaa askarrutti ja miten kaikki laitteet ja katkaisijat toimivat. He tallensivat yhdessä myös rouvaan omaan puhelimeen vastaanoton suora numero, millä osaa varmasti soittaa meille kun oli huolissaan, jos tulee jokin hätä. Melina vakuutti, että saa soittaa vaikkei niin hätä tulisikaan, autamme kyllä ihan pienissäkin kysymyksissä. Vastaanotossa oli sillä hetkellä hyvin aikaa, niin Melina jäi velä juttelemaan hetkeksi, kun rouva päivitteli, kuinka on maailma muuttunut. Rouva oli oikein herttainen ja varmasti arvosti Melinan ystävällistä ja altista kohtaamista.

Tämä ihana onnellistamisteko voitti lisäksi 2. sijan koko Sokos Hotels -ketjun kuukauden äänestyksessä.

9/24 Onnilta terkkuja

Asiakas laittoi hiukan ikävää palautetta käynnistään meillä, koska perheen pienimmille ei oltu inhimillisen virheen takia muistettu antaa vierailun aikana Onni Oravan tervetulolahjaa. Vastaanoton vuoropäällikkö Mari vastasi palautteeseen oikein ammattimaisesti ja päätti vielä lähettää postitse perheen pikkuisille Onnilta terkkuja. Postipakettiin lähti Onnilta mukaan puuhakirjat, tikkarit, tatuoinnit, Aku Ankka ja aikuisillekin vähän suklaata! Mahtava tapa kääntää kokemus positiiviseksi!

10/24 100 yötä Kupittaalla

Vastaanotossa saatiin tietää, että eräs työmatkailija on yöpynyt meillä 100 yötä työmatkojensa aikana. Vastaanoton vuoropäällikkö Julia junaili S-Cardilaiselle muistamisen 100 majoitusyöstä meillä, johon kuului Turku-suklaa, drinkkilippu ja kiitoskortti Marianne-karkkien kera 100:n muodossa. Herra tuli myöhemmin näyttämään kuvaa respaan ja sanoi tämän olevan tosi kiva yllätys ja kiitteli. Hän saapui vielä toistamiseen respaan ja kiitti uudelleen huomion osoittamisesta!

11/24 Junafaneille tekemistä

Vastaanoton Topi sai tietää, että saapuva lapsiperhe toivoo huonetta junaraiteen puolelta, jotta lapset saavat katsella junia. Hän päätti tehdä ihan mahtavan 6-sivuisen oman puuhavihon lapsille, jotta perheen pienimmät pääsevät bongailemaan junia ja tutustumaan erilaisiin juniin. Tämä käsintehty leikkaa-liimaa-vihko oli ihan hitti lapsille! He tykkäsivät tosi paljon ja kiitoksena pojat piirsivät Topille piirrustuksen ja jättivät sen hymyissä suin hotellin vastaanottoon odottelemaan, että Topi saapuu taas yövuoroon.

12/24 Äidille omaa aikaa

Ravintolan Mariscel auttoi lounastamassa ollutta pienen lapsen äitiä. Pienen vauvan uniaika oli juuri, kun äiti yritti aloittaa ruokailun. Mariscel huomasi tilanteen ja päätti tulla auttamaan äiti. Mariscel nukutti pienen vauvan vaunuja heijaamalla ja äiti sai ruokailla rauhassa. Ihana teko äidille, joka tuli nauttimaan lounashetkestä!