Hem

Sök bokning

Vanliga frågor

Nedan finns svaren på de vanligaste frågorna om Sokos Hotellens kampanj för ägarkunder.

Hur loggar jag in för att göra en bokning?

  • Logga in på webbtjänsten med ditt S-användarkonto. Försäkra dig om att dina ägarkundsuppgifter är anknutna till din kod. Genom att logga in får du tillgång till ägarkundsförmånen. Om du inte ännu har en S-användarkonto, kan du skapa den till höger uppe på sidan under Logga in > Skapa ett S-användarkonto. Läs mer om Skapa S-användarkonto här »

  • Fyll i nödvändig information (hotell, boendedatum och antal personer), välj S-Förmånskort och lägg till bokningskoden. Om kampanjpriset är tillgängligt för valt datum och hotell, visas det som "Prisvillkor: Kampanjpris med S-Föremånskort". Om kampanjpriset inte är tillgängligt, meddelar webbplatsen detta. Du kan göra en ny prissökning för ett annat datum eller ett annat hotell genom att ändra rumsökningen. Förutom kampanjpriset finns även vanliga ägarkundrabatter tillgängliga: välj Redigera rumssökning, ta bort bokningskoden och sök rum igen.

  • Lägg till de ytterligare produkter och tjänster du önskar till din bokning. Du får en bokningsbekräftelse i din e-post.

Bokning endast via sokoshotels.fi.

S-gruppens ägarkundstjänst hjälper till med problem relaterade till S-användarkontot, tfn 010 76 5858 mån–fre kl. 9–16 (mta/lna).

När kan bokningarna göras?

2–6.4.2025

För vilken tidsperiod kan jag boka?

30.4–31.12.2025

Vilka hotell kan jag boka?

Sokos Hotell i Finland och Tallinn.

  • Original Sokos Hotel Vaakuna i Tavastehus är stängt för renovering och öppnar igen i augusti 2025.

När bör bokningen betalas?

Bokningen bör i sin helhet betalas vid bokningstillfället. Bokningen kan därefter inte ändras eller avbokas. Den erlagda betalningen återbetalas inte.

För vem är kampanjpriset avsett?

Kampanjpriset är avsett för S-gruppens ägarkunder, gäller vid fritidsresor och är i kraft i mån av tillgång. Det finns ett begränsat antal rum till kampanjpris. Förmånen gäller endast nya bokningar.

Var anger jag min bokningskod?

Bokningskoden skrivs in i det reserverade fältet i bokningsdelen, som finns under Stamkundsmedlemskap och förmånspriser.

På vilket pris beräknas rabatten?

Rabatten beräknas på det normala Dagens pris, vilket utgör "utgångspriset" före ägarkundrabatten. Dagens pris visas överstruket bredvid det tillgängliga kampanjpriset. Dagens pris bestäms av efterfrågan.

För att kontrollera Dagens pris innan kampanjen börjar: inkludera inte S-Förmånskortet och bokningskoden i bokningen. Sök rum och klicka på 'Välj' bredvid det önskade rummet. Prisprodukter kommer att visas, där "Dagens pris" är utgångspriset för rabatten.

Hur vet jag att rabatten har uppmärksammats i priset?

Kampanjpriset anges på bokningsskärmen som "Prisvillkor: Kampanjpris med S-Föremånskort". Om det inte finns tillgänglighet för kampanjpriset, meddelar webbplatsen detta.

Varför hittar jag inga rum till kampanjpriser?

Ett begränsat antal kampanjrum är tillgängliga. Tillgängligheten för kampanjpriser varierar beroende på datum, hotell och efterfrågan. Ofta bokas till exempel de mest populära hotellen och evenemangen redan i god tid, och ett kampanjpris för dessa datum kanske inte är tillgängligt eller också kan priset vara högre.

Berättigar priset till Bonus och andra prisförmåner?

Kampanjpriset berättigar till Bonus med S-Förmånskortet, men inga andra prisförmåner. Priset berättigar heller inte till förmåner eller poäng för andra lojalitetsprogram.

Kan jag göra ändringar till min bokning?

Kampanjförmånen kräver omedelbar betalning av bokningen vid bokningstillfället. Därför kan bokningen inte ändras i efterhand.

Kan jag avboka min bokning?

Kampanjförmånen kräver omedelbar betalning av bokningen vid bokningstillfället. Bokningsavgiften returnerar vi inte.

Kan bokningen betalas med presentkort?

S-gruppens presentkort accepteras endast som betalningsmedel vid betalning på plats, så det kan tyvärr inte användas för betalning på vår webbplats.